Smittende entusiasme og respekt for publikum er de viktigste forutsetningene for å få til et velykket arrangement.

Alle har vel opplevd det medrivende i å høre på en som legger ut om sitt tema med humør og innlevelse. Samtidig er det viktig å ha klart for seg hvem som er ens publikum og målgruppe. Man må se hvem de er, og hvilke forutsetninger de har for å gå inn i det emnet du vil legge fram.

Små barn trenger aktiviteter, ungdom trenger noe de får aha-opplevelser av. Voksne vil ha forklaringer på hva som skjer rundt omkring. Ingen liker å bli belært, man vil heller ha hjelp til å oppdage sammenhenger selv. Alt dette handler om å se hvem publikum er og ikke overkjøre dem eller kaste bort deres tid.

Hva kan dere finne på?

Åpen dag i bedrift, familiedag på museum, geologiske turer, byvandring, geologidag på skoler eller barnehager, stand ved nærbutikken og mange andre aktiviteter.

Geologien finnes overalt rundt oss, så det dreier seg først og fremst om å velge og tilrettelegge et tema.

Les videre om eksempler på tema og aktiviteter.

Sponsorer

 

            Equinor PRIMARY logo RGB RED     AKERBP LOGO POS LANDSC RGB      Franzefoss          schlumberger 510x190

                                                                  SpiritE                Wintershall           ConocoPhillips

                                                                               PETROLIA                 OD

      MvestEnergy                         UiT                         Sibelco                        BronnoyKalk                                                                          

    NGU                 REPSOL                          Lundhs ny                         UiB         

                                  SparebankenMøre                      Concedo                            Norsar